
הפריט נוסף לסל הקניות שלך
סוג התוכן: | סמינר |
מסלול לימודים: | פסיכולוגיה,מדעי החברה |
שם קורס: | שינה והפרעות שינה בילדות |
דירוג: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
תיאור: | מחקר זה נערך על מנת לבדוק אפשרות לקיומו של קשר בין איכות שנתה של אם לסוג השינה עם תינוקה – שינה משותפת לעומת שינה בחדרים נפרדים. ההשערה המרכזית של המחקר היתה כי איכות שנתן של האימהות המקיימות שינה משותפת תהיה נמוכה יותר מזו של האימהות, אשר תינוקן ישן בחדר נפרד. לצורך המחקר הנוכחי נעשה שימוש בשאלון PSQI (שאלון לדיווח עצמי) לבחינת מדד איכות שנתן של האימהות. במחקר השתתפו 41 אימהות לתינוקות בגילאי 0-6 חוד', כאשר 34 מתוכן קיימו שינה משותפת עם תינוקן ו-7 שינו בחדרים נפרדים. במהלך איסוף הנתונים נתגלה קושי באיתור נדגמות מקבוצת ההשוואה השנייה, והתברר, כי קבוצת אמהות המקיימות שינה נפרדת מכילה מספר נגדמות קטן ולא מספיק לצורך שתי קבוצות השוואה שקולות. אולם, למרות בעייתיות זו, המבחן בוצע על שתי קבוצות ההשוואה הקיימות, עובדה ,אשר ייתכן והשפיעה על תוצאותיו. הממצאים שעלו מן המחקר לא הצליחו לאשש את השערת המחקר המרכזית באופן מובהק ולכן לא תמכו בה. כלומר, לא נמצא קשר בין איכות שנתה של אם לשינה משותפת עם תינוקה. ייתכן, כי תוצאות המחקר נפגעו עקב אי היכולת להעמיד מדגם מייצג ושקול של שתי קבוצות השוואה. הקושי במציאת נדגמות לקבוצה השנייה נבע ממגבלות המחקר בזמן ובכלים לאיתור יעיל של נבדקים. אולם, חוסר היכולת לאתרן מעלה את השאלה בדבר מספרן באוכלוסיה של אמהות המקיימות שינה נפרדת בטווח גילאי תינוקות 0-6 חוד'. ייתכן שהוא אכן קטן באופן יחסי, כפי שמשתקף במדגם, עליו התבסס המחקר הנוכחי. מסיבה זו מן הראוי שיעשה מחקר הבודק השערה זו על מדגם גדול ומייצג יותר, שיאפשר השלכה על כלל האוכלוסייה. בשל גודל המדגם הבעייתי של קבוצת ההשוואה השנייה (אמהות הישנות בנפרד מתינוקן), הוחלט לבחון השערות נוספות לבדיקת קשרים אפשריים אחרים. |
תגיות: | שינה והפרעות שינה בילדות, שינה, הפרעות שינה, סמינריון |
נושא: | הקשר בין איכות שנתה של אם לשינה משותפת עם תינוקה (ציון 90) |
ציון: | 90 |