
הפריט נוסף לסל הקניות שלך
סוג התוכן: | עבודה אקדמית |
מסלול לימודים: | המסלול לחינוך המיוחד,בית הספר לחינוך |
שם קורס: | סמינריון חינוך חירות |
דירוג: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
תיאור: | בספר משלי פרק כ"ב פסוק ו' נכתב "חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה". תפיסה חינוכית זו מלווה אז כעתה אנשי חינוך רבים בעיצוב פני הדור. גישה זו, המדברת על הקניית דרכי חינוך כערכים נלווים לחיים, מעלה שאלה בה מתחבטים מחנכים והורים מאז ומעולם: כיצד להשפיע נכון על לבו של הנער בעת היותו תלמיד כך שהערכים והידע יופנמו וישמשו אותו כל ימי חייו. הדעות בעניין זה חלוקות: האם "חנוך לנער" אפשר לפרש על פי דרכו, כעל פי נטיותיו של הנער ואז יש סיכוי כי יקל עליו לאמץ את הידע הנרכש, או שמא אפשר לפרש "חנוך לנער על פי דרכו": דרכו של הדור, של ההורים, של הדעות הרווחות באותה עת. נראה, אם כן, כי אפילו היום נושא זה תופס מקום נכבד: חילוקי הדעות נסובים על דרכי החינוך וכיצד יטיבו המחנכים השונים להגיע לליבו של הנער ולהפוך את ערכי החינוך לדרכו בחיים. בעבודה זו בחרתי להתמקד באידיאולוגיית "החינוך הביתי", אשר גורסת כי האחריות לחינוך הילדים היא בידי המשפחה ולא בידי מערכות החינוך הפורמאליות. אבי אידיאולוגיה זו הוא המחנך והסופר ג'ון הולט, אשר רעיונותיו יוצגו בפרק השני. |
תגיות: | חינוך ביתי, ג'ון הולט |
נושא: | חינוך ביתי |
שנה: | 2007 |
מרצה: | ד"ר יואב סילברט |
ציון: | 97 |